miércoles, 30 de enero de 2019

Benvolgudes famílies,

Avui, dia 30 de gener, hem celebrat el dia escolar de la No-Violència i La Pau. Des de l'escola volem fomentar els valors de la solidaritat, el respecte i la justícia d'entre altres. Formar als alumnes com a persones íntegres i amb criteri davant del món que els envolta és un dels nostres objectius principals. És per això que el nostre desig és que siguin conscients que aquest dia és molt més que l'absència de guerres i baralles. La pau es construeix dia a dia, amb un gest de complicitat i d'afecte, amb una mirada o amb una paraula bonica. Tal com va afirmar Gandhi "L'amor és la força més humil, però la més poderosa que disposa l'ésser humà". 

Durant aquest dia tan especial els alumnes i mestres des de 1r fins a 4t de primària ens hem reunit al pati i hem llegit un manifest. A més a més, hem disposat al mur del pati les lletres del nom d'aquest dia. Cada una d'elles estava formada per un dibuix de cada infant de la classe corresponent. Així hi havia 24 lletres, una per cada secció. Finalment amb molta alegria i companyonia, hem cantat la cançó Somnis d'infant, la qual havien estat assajant els dies previs a la diada. 












"Amor universal, No-violència i Pau. L'Amor universal és millor que l'egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra". 

viernes, 25 de enero de 2019

ELS ROMANS HAN ARRIBAT AL SANT IGNASI!

Aquesta setmana els nens i les nenes de 4t hem començat un viatge apassionant!

En el passadís de cicle mitjà vam trobar a un simpàtic soldat romà que ens va donar la benvinguda al davant d'un arc de triomf.

A primera hora del dimarts ens vam reunir totes les classes al Saló Verd per descobrir tots els detalls. Ara ja sabem que tenim un encàrrec molt important: descobrir Roma. 

Per fer-ho ens convertirem en experts per investigar tots els detalls de com vivien durant l’època romana i què és el que ens han deixat. Cada grup d’experts treballarà amb un mestre i en una aula diferent. Després compartirem amb els companys de la nostra secció tot allò que hem descobert. 

Hem fet coincidir el nostre horari de les dues setmanes vinents perquè sigui possible trobar-nos tots els grups d’experts de totes les classes.

Farem servir una pila de fonts d’informació i de recursos.

Endavant doncs amb el projecte Roma! 

Un primer tastet!